Please choose your preferred language

English Afrikaans

6 dôvodov, prečo vám zdravé spánkové vzorce dodajú skvelú pokožku

Zdravie pokožky a kvalita spánku môžu byť pevne spojené. Nedostatok spánku zvyšuje hladinu kortizolu v tele, zvyšuje hladinu zápalu a stresu.

Sleep and Skin Health

Vysvetľuje Jessica Krant, odborná asistentka a zakladateľka Dermatologického umenia v New Yorku. „Zlý spánok môže viesť k zvýšeniu stresových hormónov v tele, ktoré zvyšujú závažnosť zápalových stavov pokožky, ako je akné alebo psoriáza. To môže mať za následok zvýšené svrbenie, ktoré môže narušiť spánok. Keď bludný cyklus pokračuje, kožné podmienky a kvalita spánku sa môžu čoraz viac zhoršovať. Na druhej strane sa môžu aj spoločne zlepšiť. Kvalitný spánok pomôže vyčistiť pokožku a zlepší jej zdravie.“

Tu je šesť dôvodov, prečo nedostatok spánku zhoršuje zdravie pokožky a vaše celkové zdravie všeobecne:

  1. Sprievodné zvýšenie zápalovej reakcie sa prejavuje zvýšeným výskytom akné, zvýšenou citlivosťou pokožky, zvýšenou reakciou na alergickú kontaktnú dermatitídu a zvýšenou dráždivou dermatitídou.
  2. Zvýšená úroveň zápalu v tele vedie k zvýšeniu odbúravania kolagénu a kyseliny hyalurónovej , čo sú zlúčeniny, ktoré dodávajú pokožke jej lesk, pružnosť a elastickosť.
  3. Zvýšený zápal tiež zbavuje telo schopnosti regulovať imunitný systém, čo vedie nielen k častejšiemu ochoreniu, ale aj k vzplanutiu imunitných kožných ochorení, ako je psoriáza a ekzémy . Psoriáza nie je len ochorenie kože; je to tiež indikátor zápalu tela. „Mnoho ľudí s ťažkou psoriázou má skutočne zvýšené riziko srdcových infarktov, čo je ešte väčším dôvodom na udržanie nízkeho stresu a kvalitného spánku,“ hovorí Dr. Krant.
  4. Počas spánku sa úroveň hydratácie tela vyrovnáva. Nedostatok spánku má za následok zlú rovnováhu vody, čo vedie k opuchnutým vačkom a kruhom pod očami ako aj k suchosti a viditeľnejším vráskam .
  5. Počas hlbokého spánku umožňuje zvýšenie hladín rastového hormónu opravu poškodených buniek. Bez hlbších fáz spánku to nemôže nastať, čo vedie k malým denným poruchám, ktoré sa neobnovia cez noc a urýchlia sa tak príznaky starnutia .
  6. Dobré spánkové vzorce pomáhajú pri regulácii hmotnosti, čo je prospešné aj pre vašu pokožku. „Vďaka spánku sa cítite menej hladní,“ vysvetľuje Krant – nedávne štúdie spájajú nedostatok spánku s nadmerným pojedaním a konzumáciou kalórií.

Okrem skvelej rutiny v starostlivosti o pleť sú to predovšetkým návyky v životnom štýle, ktoré nakláňajú misky váh v prospech mladistvej, odolnej pokožky a dobrého zdravia. Starostlivosť o seba nemusí byť nákladná. Jednoducho urobte krok späť a oddýchnite si po náročnom, energickom dni a doprajte svojmu telu čas, ktorý potrebuje na zahojenie.